lørdag 20. oktober 2007

Input og output - et hjertesukk


Jeg sitter her med et hode stappfullt av ny og spennende kunnskap etter 3 dager på NTNU. Samtidig grubler jeg på hvordan (og når!) jeg skal ta i bruk noe av dette i forhold til mine elever. Akkurat nå virker koblingen mellom SMS og lyrikk veldig spennende, siden nettopp lyrikk er det temaet jeg jobber med sammen med mine elever nå. I tillegg jobbet vi i perioden før med språk og det å kunne uttrykke seg godt i skriftlige tekster. Men jeg ser noen utfordringer: Det tekniske er en. Jeg har en tendens til både å få ti tommeltotter og bli ganske rød og svett når jeg både skal håndtere teknologi og 30 elever på en gang. Den andre utfordringen er den at jeg foreløpig er alene om denne kunnskapen på min skole, eller i alle fall på niende trinn. Skal jeg da jobbe solo med dette og de andre med noe annet, eller hva? Jeg kan ikke se for meg at noen i norskseksjonen vil avsette tid nå for å sette fokus på dette. Alle har det så travelt med sitt, virker det som. Ingen ser ut til å ville ta det "merarbeidet" det er å lære noe nytt og undervise i nye emner. Hm...

1 kommentar:

Gerd sa...

Du får kolleger gjennom kurset nå. Eg har også tenkt å gjere noko med sms, men det blir nokre veker til. HS-klassen min har berre to norsktimar for veka, og først skal vi i teateret og sjå Vildanden.